9 Mart 2010 Salı

Modül 7: Teknolojiyle Rehberlik Yapma

Üst Düzey Düşünmeyi ve Öğrenci Katılımını Artıran Soru Sorma Yöntemini Kullanmak

Net olarak bulunmuş, İyi yapılandırılmış, teşvik edici sorular, öğrencilerin etkileşim süreçlerinde derin düşünmelerini, verimli ve üretken tartışmalar gerçekleştirmelerini, içeriği daha kalıcı öğrenmelerini sağlayabilir.
Öğretim programı tasarım soruları, projeler süresince sorgulamayı düzenleyen bir yapı sağlar ve tüm düzeylerde düşünmenin gelişimine yardımcı olur. Temel sorular ve unite soruları, öğrenmeye yönelik bir mantıksal temel sağlar. Öğrencilerin; ‘niçin’ ve ‘nasıl’ın farkına varmalarına yardımcı olur ve soru sorma, tartışma ve araştırmayı teşvik eder. Içerik soruları, öğrencilerin ‘kim’, ‘ne’, ‘nerede’ ve ‘ne zaman’ı belirlemelerine yardımcı olur ve detayları kavramaya yönelik bir odak noktası sağlayarak, temel soru ve unite sorularını destekler.

Sınıfta kullanılan en temel dil türlerinden bir tanesi, öğretmenin soru sormasıdır. Sınıftaki öğrenmeyi iyi sorular etrafında yapılandırmak, öğrencilerde düşünmeyi teşvik etmenin bir yolu olabilir. Sorulara; konu hakkında nasıl düşünüleceğine dair uygun geribildirim, değerlendirme ve öğretim eşlik etmelidir. Düşünen bir sınıf kültüründe, gerçek sorular öğretmenlerin ve öğrencilerin gerçekten kafalarını karıştıran sorular olarak belirlenmelidir.
Sınıf içerisinde sorular konusunda aşağıdaki bilgilerden yararlanabiliriz.
Bir ünite süresince periyodik olarak öğrencilerden çalışılan konu hakkında sorularını yazmalarını isteyebiliriz, bir ders, tartışma veya sınavı öğrencilerin sorularına dayandırabiliriz, sorularda sorgulamayı öğretebiliriz.
Sorular sonudan ;
Ödüllendirebiliriz, cevap konusunda öğrenciye yardım edebiliriz, Cevap verecek öğrencinin kendine güveni konusunda destekleyebilriz.

Bir projede üst düzey düşünme becerilerinin kazandırılmasında soru sormanın ve geri bildirim alarak tamamlayıcı bilgilerin verilmesi ve etkinliklerin düzenlenmesi öğretim sürecine çok yarar sağlayacaktır. Sorular farklı tür düşünme becerisini öğrencilerde ortaya çıkarabilir. Bunun için ayrıntılandırma, varsayımlı ve açıklamalı sorular sorarak öğrencilerimizin farklı tür düşünmelere teşfik edebiliriz.
Ayrıca Sokratik sorgulama kullanarak, öğretmenler öğrencilerinde bağımsız düşünmeyi geliştirebilir ve öğrendikleri bilgilerin aitliğini onlara verebilirler. sokratik sorgulama tekniğinde öğrenciler içeriği kendileri düşünürken ve diğer arkadaşları aracılığıylada düşünmeye odaklanırken , görüşürken, tartışırken, değerlendirirken ve analiz ederken, üst düzey düşünme becerileri mevcuttur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder