2 Mart 2010 Salı

Modül 3: Bağlantılar Kurma

Hedeflerinizde 21. yüzyıl becerilerine nasıl değinildiği konusundaki düşüncelerim

Ünitemin Ünite sorularına ve içerik sorularına cevap bulmada araştırma yapması gerekmekte. Etkinliklerin düzenlenme kısmında işbirliğine dayala öğrenme yararlı olacaktır. Problem çözme stratejileri Proje değerlendirme zaman çizelgesini kullanarak değerlendirilebilir. Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) Okur-yazarlığı 21. yüzyıl becerilerini kullanarak, bu beceriler dahilinde sınıf içerisinde interneti bilgi bulma, araştırma yapma, iletişim kurma ve öğrenci projelerinin takibi konusunda kullanabilirim. E-posta mesajlaşma için, web günlükleri öğrencilerin projedeki gelişimlerini izlemek için. wiki fikir paylaşımı sağlamak için kullanabilirim.

Öğrenciler internetten bilgi araştırması yaparlarken dikkat etmeleri gereken kurallar vardır.

Yazıya dökülmemiş yada kaydedilmemiş eserler, bir tanımdan, açıklamadan yada örnekten ayırt edilmiş olan fikirler, prosedürler, yöntemler, keşifler vb.
Tümüyle yaygın bilgiler yada derlemelerden oluşan eserler,
bu gibi bilgiler telif hakkı olan bilgiler olabilir. Öğrenciler araştırma yaparlarken internet ortamında gerçek ve doğru bilgiye ulaşmaları konusunda uyarılmalı ve bilgiye erişim konusunda ön bilgilerle çeşitli örnekler verilmelidir. Web sayfası değerlendirirken önce içerik kısmına, bilgilerin doğruluğuna, görselliğine ve sitenin güvenilirliğine dikkat edilmelidir. Telif hakkı kurallarına uygunmu, içeriğinde, güvenilir reklam ve sitelere linkler varmı bunlarada dikkat etmeleri gerekir.

Araştırma yaparlarken Öğrencilerimize eleştirel düşünmeleri konusunda onlara yardımcı olmamız gereklidir. Sitenin hazırlanışını örnek gösterebiliriz. Tertipsiz düzensiz ve profesyonel olarak hazırlanmamış siteler biraz daha eleştirel yaklaşılmalı, içerik yönünde doğru bilgiler içerip içermediğine bakılmaı, site içinde güncellemelerin sık aralıklarla yapılıp yapılmadığına, site içerisinde güzenilir ve örnğ. kamu sitelerinin linklerinin veya reklamlarının olup olmadığına, görsel bilgi verici yararlı sitelerin telif hakkı yasalarına uygun sitelerin bulunması ve diğerlerinin eleştirel yaklaşımlarla gezilmesi konusunda bilgiler verilebilir.

Öğrencilerimizn etkinlikleri boyunca kullanabilecekleri iletişim araçlarından mutlaka işlerine en uygun olanını kullanmaları onların verimliliğini artıracaktır. Bunun için bildikleri ve daha kolay olanı tercih etmeleri onlar için daha yararlı olacaktır.
Örneğin iletişim için E-posta kullanmaları gerekecek. Anlık soruları için ise anlık ileti kullanmaları ve etkinlik sürecinin gidişi hakkında değerlendirme yapabilmek için ise çevrimiçi anketler kullanılabilir. Wiki ler kullanılarak fikir alış verişinde bulunabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder